هزاران افسانه

تفاوت بين هاست و سرور

عبارات سرور و هاست اغلب در بحث‌ها و محتواي مرتبط با وب‌سايت‌ها استفاده مي‌شوند، اما اجزاي مختلفي از اكوسيستم وب هستند. تفاوت‌هاي زيادي بين هاست و سرور وجود دارد كه در ادامه بررسي مي‌كنيم. براي اين بررسي، مجددا ويژگي‌هاي هر كدام را مرور مي‌كنيم تا تفاوت‌ها مشخص شود.

۱. ويژگي‌هاي سرور در مقابل هاست

سرور يك كامپيوتر قدرتمند است كه داده‌ها را ذخيره و پردازش مي‌كند، به درخواست‌ها پاسخ مي‌دهد و محتواي وب را از طريق اينترنت به دستگاه هاي كاربران تحويل مي‌دهد. همچنين مسئوليت رسيدگي به وظايف مختلف از جمله ميزباني وب‌سايت‌ها، پردازش جست‌وجوها در پايگاه داده، ارائه خدمات نمايش صفحات وب، مديريت ارتباطات ايميل و غيره را بر عهده دارد.

سرورها داراي قابليت‌هاي سخت‌افزاري و نرم‌افزاري قوي هستند، از جمله قدرت پردازش كافي، حافظه (RAM)، ذخيره‌سازي سريع و قوي و اتصال پرسرعت به شبكه براي رسيدگي به درخواست‌هاي متعدد كاربر به طور همزمان. در ارتباط با وب‌سايت‌ها، وب سرور نوع خاصي از سرور بوده كه مسئول ميزباني و ارائه محتواي وب به مرورگر كاربران در هنگام درخواست وب سايت است.

اين نام مجاز نمي باشد رايگان براي كامپيوتر

هاست و سرور چه تفاوتي با هم دارند؟ مقايسه جامع ويژگي‌هاي هاست و سرور را در مقاله زير بخوانيد.

۲. ويژگي‌هاي هاست در مقابل سرور

هاست (Host) در حوزه وب‌سايت‌ها به ارائه ‌دهنده يا سرويس ميزباني وب اطلاق مي‌شود كه فضا و زيرساخت سرور را براي ذخيره و دسترسي به وب‌سايت‌ها به مشتري ارائه مي‌دهد. شركت‌هاي ميزباني، وب سرورها را به جاي صاحبان وب‌سايت نگهداري و مديريت مي‌كنند و وظيفه اطمينان از عملكرد مناسب سرور را برعهده دارند. آن‌ها فضاي سرور، سخت افزار، نرم افزار، اتصال شبكه و ساير منابع مورد نياز براي اجراي يك وب‌سايت را فراهم مي‌كنند.

صاحبان يا مديران وب‌سايت‌ها خدمات ميزباني را اجاره مي‌كنند يا مشترك آن‌ها مي‌شوند تا وب‌سايت‌هايشان ذخيره و به صورت آنلاين در دسترس قرار گيرند. ميزبان تضمين مي كند كه سروري كه فايل هاي وب سايت را در خود جاي داده است براي كاربران در سراسر جهان قابل دسترسي است. نگهداري سرور، امنيت، پشتيبان گيري و ساير جنبه هاي فني را مديريت مي كند.

پس هاست، بخشي از يك سرور است كه با پيكربندي مناسب و استفاده از نرم‌افزارهاي مرتبط، براي ميزباني وب‌سايت بهينه‌سازي و آماده شده است و بخشي از منابع سرور را استفاده مي‌كند.

به‌طور خلاصه و در تعريف سرور يا كلمه‌هاي Server و Host، سرور سخت‌افزار يا نرم‌افزاري است كه مسئوليت پردازش و ارائه محتواي وب را بر عهده دارد، در حالي كه هاست يا سرويس ميزباني، در زمينه وب‌سايت‌ها، بخشي از زيرساخت‌ها و منابع سرور را براي دسترسي به وب‌سايت‌ها در اينترنت فراهم مي‌كند.

 

راهنماي خريد سرور

اگر در نظر داريد يك سرور براي سازمان يا پروژه خود خريداري كنيد، تصميم‌گيري آگاهانه بسيار مهم است. يك سرور خوب مي‌تواند سرعت و كيفيت عمليات شما را تا حد زيادي بهبود ببخشد.

در تهيه سرور براي كسب‌وكار آنلاين خود، دو راه پيش رو داريد:

  • خريد سرور فيزيكي
  • خريد سرور مجازي (اجاره سرور)

به بيان ديگر شما با دوراهي خريد يا اجاره سرور روبه‌رو مي‌شويد. خريد سرور فيزيكي، در ظاهر شايد مزيت‌هايي همچون كنترل كامل روي سرور و برخي صرفه‌‌جويي‌هاي اقتصادي را به‌همراه داشته باشد. البته بسياري نگراني‌هاي ديگر ازجمله نگهداري و تأمين زيرساخت دارد.

درمقابل، اجاره كردن سرور از شركت‌هاي ارائه‌دهنده خدمات زيرساخت، خيال شما را از بسياري از موارد راحت مي‌كند. در اين روش، شما سرور ابري، اختصاصي، مجازي يا هر نوع سروري كه مدنظر داريد را اجاره مي‌كنيد و مسئوليت‌هاي پشتيباني، نگهداري يا حتي كانفيگ و پياده‌سازي نرم‌افزار را به شركت ارائه‌دهنده خدمات هاستينگ مي‌سپاريد.

اغلب شركت‌هاي بزرگ دنيا، راهكار اجاره كردن سرور حرفه‌اي را انتخاب مي‌كنند. آن‌ها با اين كار مطمئن مي‌شوند كه داده‌ها و اطلاعات‌شان در يك محيط فيزيكي امن (ديتاسنتر) نگهداري مي‌شود.

 

https://forum.carergateway.gov.au/s/profile/0058w000000VYpzAAG

https://nowewyrazy.uw.edu.pl/profil/FionaTyler5

https://lwccareers.lindsey.edu/employers/f4cc172a-8d32-4fd4-b9bf-5706157975c1/dashboard

http://bazar.5zszv.edu.sk/user/profile/2083594

https://jobs.ict-edu.uk/user/fionatyler5/

https://harvard.ltd.education/user/fionatyler5/

http://www.kzncomsafety.gov.za/UserProfile/tabid/255/userId/302849/Default.aspx

https://grupoperuinnova.edu.pe/members/fionatyler5/

https://cibertronic.edu.pe/members/fionatyler5/

https://my.carthage.edu/ICS/Academics/EXS/EXS_3070__UG16/RC_2017_UNDG-EXS_3070__UG16_-01/Announcements.jnz?portlet=Announcements&screen=Main&screenType=change

https://bogotamihuerta.jbb.gov.co/miembros/fiona-tyler/

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۰ مهر ۱۴۰۲ ] [ ۰۵:۲۵:۴۲ ] [ lover ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 10
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی