هزاران افسانه

ماساژ لاغري امروزه به يكي از روش هاي عامه پسند براي لاغري تبديل شده است و در عين حال يك ورزش نيز محسوب مي شود. براي بسياري از افراد كاملا لذت بخش است خدمات ماساژ با تمام فوايدي كه به همراه دارد را دريافت كنند و در عين حال به كاهش وزن و لاغري دست يابند.

اما آيا اين روش راهكار مناسبي براي لاغري است؟ چگونه بايد آنرا انجام داد تا نتيجه مطلوبي را براي كاهش وزن به همراه داشته باشد؟

مجله ورزش و زيبايي ماوراي سلامت را براي به دست آوردن جامع ترين دانش در اين حوزه به ياد داشته باشيد.

مقدمه اي بر ماساژ لاغري

ماساژ لاغري يكي از راه هاي ارائه شده توسط متخصصان در زمينه لاغري موضعي است كه امروزه بسيار پرطرفدار شده است. اين نوع از لاغري موضعي به دليل غير تهاجمي و بي خطر بودن، در بين كساني كه به دنبال لاغري به خصوص لاغري موضعي هستند، موضع فعالي دارد.

مطالب مرتبط با ماساژ لاغري

ماساژ لاغري علاوه بر لاغري موضعي به بهبود وضعيت سلوليت ها نيز مي پردازد. مسئله ديگري كه درباره اين نوع به خصوص از لاغري موضعي مطرح مي شود اين است كه ماساژ لاغري چه كاري انجام ميدهد يا چه معجزه اي دارد كه انواع رژيم ها و ورزش كردن از آن برخوردار نيستند.

براي پاسخ به اين مسئله بايد عرض كنم كه لاغري با استفاده از ماساژ يك معجزه نيست و در برخي از وب سايت ها درباره اثرات آن مبالغه ميشود. از طرفي ماساژ لاغري در كنار ورزش براي لاغري، تاثير بيشتري خواهد داشت.

بايد عرض كنم كه افراد مختلف، ويژگي هاي بدني مختلفي دارند و بازخورد هر كسي در برابر روش هاي مختلف لاغري متفاوت خواهد بود.

ماساژ لاغري چه تفاوتي با ماساژ هاي ديگر دارد؟

در اين جا بايد عرض كنم كه ماساژ لاغري و تكنيك هاي آن با ديگر انواع ماساژ فرق چنداني ندارد. اما در ماساژ لاغري تمركز فرد ماساژ دهنده بر روي نقاط مورد نظر براي لاغري است تا با افزايش خون رساني به اين بخش ها به كم كردن چربي تجمع يافته در اين ناحيه كمك كند.

تكنيك هاي ماساژ لاغري

هر نوع از ماساژ، در واقع شاخه اختصاصي شده مجموعه اي از تكنيك هاي ماساژ مادر يا اوليه (حركت هاي سراندن، مالش دادن، ورز دادن و ضربه زدن) است. در ماساژ لاغري هم از اين تكنيك هاي اوليه استفاده مي شود ولي تمركز آنها بر روي نقاط مورد نظر است.

 

1. حركت سراندن يا افلوراژ

اين حركت به عنوان مقدمه ماساژ لاغري شناخته ميشود. در اين حركت كف دست ها در يك جهت سُرانده ميشود و در هنگام بازگشت به نقطه آغاز كمي فشار سطحي وارد ميشود. در حركت سراندن گردش خون موضعي بالا مي رود و نقاط مورد نظر براي تكنيك هاي بعدي آماده مي شوند.

 

2. حركت مالش دادن

در اين حركت كف دست در طول ماهيچه مورد نظر به صورت طولي حركت ميكند و در واقع اصطكاك، باعث گرم شدن ناحيه و بالا رفتن جريان خون موضع ميشود.

 

3. حركت ورز دادن

اين حركت معمولا بر روي نشيمنگاه، بالاي پاها و مناطق با حجم عضلات بالا انجام مي شود. اين تكنيك شامل فشرده كردن سپس رها كردن عضلات ميشود و در نهايت باعث بالا رفتن جريان خون موضعي، گرم شدن بافت ها و بالاخره افزايش خاصيت ارتجاعي عضلات مي شود.

 

4. حركت ضربه زدن

اين حركت شامل ساطوري زدن و نيشگون گرفته است. در هر دو اين حركات ضربه باعث واكنش ماهيچه ميشود. اين نوع از حركت در ماساژ لاغري كاربرد چنداني ندارد و معمولا براي انواع ديگر ماساژ استفاده ميشود.

مراحل ماساژ لاغري براي قسمت هاي مختلف

مانند هر ماساژ ديگري، ماساژ لاغري هم مستلزم تمهيدات اوليه اي است كه مي توان از اين تمهيدات به آماده سازي اتاق ماساژ، تهيه تشك و ملحفه هاي تميز و سفيد رنگ، استفاده از عطر و عود براي خوشبو كردن فضا، موسيقي آرامش بخش و روغن هاي گياهي اشاره كرد. پس از آماده سازي فضا،  بر روي ماساژ ناحيه مورد درخواست تمركز ميشود.

آموزش ماساژ لاغري پهلو و شكم

در اين ماساژ پس از دراز كشيدن فرد به صورت طاق باز(به پشت) كار آغاز ميشود. ابتدا دست هاي خود را چرب كنيد و با استفاده از كف دست و سر انگشتان (حركت سُراندن) از پهلو ها به سمت ناف حركت ميكنيم. اين حركت را براي 4 تا 5 دقيقه در جهات مختلف انجام دهيد.

  • سخت ترين قسمتي از بدن كه لاغري آن به تلاش فراواني نياز دارد، شكم و پهلوها هستند. اما براي اين موضوع راهكارهاي متعدد و موثري وجود دارد كه مي توان از آنها بهره گرفت. براي اين منظور پيشنهاد مي كنيم به مقاله لاغري شكم و پهلو بدون ورزش فقط با 3 راهبرد موثر مراجعه كنيد تا راهكارهاي موثري را در اختيارتان قرار دهد.

ماساژ لاغري براي ران ها

اين ماساژ به اين صورت است كه فرد بايد به پهلو دراز بكشد و با دست چرب شده با روغن، از بالاي ران (پايين تر از مفصل لگن) به طرف پايين (تا زانو) با فشار متناسب كشيده شود. سپس اين حركت را براي پاي ديگر بايد تكرار كرد. زمان ماساژ براي هر پا بين 3 تا 5 دقيقه است. اين حركت به ويژه براي از بين بردن سلوليت هاي ناحيه ران بسيار مفيد است.

ماساژ لاغري براي بازو ها

در بانوان يكي از محل هاي تجمع چربي بازو ها هستند. براي از بين بردن و كم كردن چربي هاي اين ناحيه از ماساژ دوراني همراه با روغن ماساژ ميتوان بهره برد. اين ماساژ به نوبت به مدت 3 تا 5 دقيقه براي هر كدام از دست ها انجام ميشود.

موارد استفاده از ماساژ لاغري

به طور كلي ماساژ لاغري براي كساني كه دچار بيماري هاي مانند آرتروز كه درگير كننده مفاصل است ورزش كردن براي آنان دشوار است، توصيه ميشود. اين روش كاهش سايز براي كم كردن چربي شكم براي بعد از زايمان كه ورزش كردن امكان پذير نيست كاربرد بسيار مفيدي دارد.

به طور كلي به افرادي كه سالم هستند و توانايي استفاده از ديگر راه هاي لاغري را دارند پيشنهاد ميشود از ماساژ لاغري در كنار ساير روش هاي لاغري مانند استفاده از دستگاه هاي لاغري، ورزش، استفاده از رژيم هاي لاغري و قرص هاي لاغري بهره ببرند.

ماساژ لاغري در واقع كار دستگاه هاي لاغري را انجام ميدهد ولي سرعت عملكرد ماساژ لاغري بسيار پايين تر از دستگاه لاغري است.

چند جلسه ماساژ لاغري مناسب است؟

به طور كلي افراد با هم متفاوت هستند و طبيعت متفاوتي دارند حتي اگر قد و وزن يكساني داشته باشند. آب و هواي محل تولد، شرايط زندگي و عادات غذايي كه هر فرد دارد به مرور زمان طبيعت يك آن را تعيين ميكند.

به طور كلي براي 2 تا 3 جلسه در هفته استفاده از ماساژ لاغري پيشنهاد مي شود و در طي بازخورد بدن فرد نسبت به ماساژ، تعداد جلسات كم ميشود يا افزايش داده ميشود.

بهتر است تعداد جلسات از 2 تا 3 جلسه در هفته بيشتر نشود؛ چون ممكن است باعث خستگي بدن شود و يا منجر به عادت كردن بدن به شرايط جديد شود و ماساژ لاغري اثر خود را از دست بدهد.

نكاتي كه بايد براي ماساژ لاغري در نظر داشت

 

با توجه به اينكه اكثر افراد براي ماساژ لاغري قسمت هاي مختلف بدن و به ويژه لاغري شكم اقدام مي كنند لازم است تا نكاتي را در رابطه با انجام ماساژ در نظر داشت. به موارد زير براي قبل و بعد از ماساژ لاغري توجه كنيد:

  • در صورت احساس درد در قسمتي از بدن حتما بايد آنرا به ماساژور اطلاع دهيد.
  • دردهاي شكمي براي انجام ماساژ لاغري شكم بايد جدي گرفته شوند.
  • وجود هر گونه لخته خون در پاها، بيماري هاي قلبي و همينطور كليوي بايد به ماساژ دهنده اطلاع داده شود.
  • مواردي از قبيل فشار خون، پوكي استخوان و التهابات بدني نيز بهتر است براي پيشگيري از مشكلات جدي در نظر گرفته شوند.
  • انجام ماساژ روي نواحي سرطاني و داراي تومور ممنوع است و به ويژه اگر سرطان به شكل سرطان غدد لنفاوي باشد و احتمال انتقال آن به ساير نقاط وجود داشته باشد.
  • انجام ماساژ براي قسمت هايي از بدن كه با عفونت همراه هستند ممنوع است و ممكن است باعث سرايت عفونت به ساير قسمت ها شود.
  • بهتر است به هيچ وجه بعد از صرف غذا ماساژ انجام نشود.

 

سخن پاياني

به طور كلي ماساژ لاغري به تنهايي براي گرفتن نتيجه بهتر توصيه نميشود. در كنار ماساژ بهتر است تمرينات سبك ورزشي هم انجام شود. ماساژ به تنهايي براي افرادي كه به دليل ناتواني جسمي و بيماري قادر به ورزش كردن نيستند، پيشنهاد ميشود. قطعا عالي ترين روش، ورزش براي لاغري شكم مي باشد و اين حركات هوازي براي لاغري در اندازه توان فرد بايد انجام گيرند.

بهتر است براي ماساژ دادن از روغن هاي گياهي مرغوب استفاده شود. بهترين روغن براي ماساژ لاغري، روغن هاي با طبيعت گرم مانند روغن كنجد، زيتون، بادام تلخ و شيرين توصيه ميشود. اگر هدف از ماساژ لاغري و تسكين دردهايي مانند دردهاي آرتروزي است بهتر است از روغن هاي تركيبي كه خاصيت تسكين دهندگي دارند استفاده شود. از اين دست روغن هاي ميتوان به روغن سياهدانه با پايه روغن زيتون اشاره كرد كه براي تسكين درد هاي آرتروزي بسيار مفيد است.

 

 

 

https://list.ly/tobimetz3/lists

https://letterboxd.com/TobiMetz3/

https://www.bitsdujour.com/profiles/ISIp1c

https://devpost.com/tobimetz3

https://www.mapleprimes.com/users/TobiMetz3

https://logopond.com/TobiMetz3/profile/571947/?filter=&page=

https://www.misterpoll.com/users/4921815

https://www.wattpad.com/user/TobiMetz3

 

 

 

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۶ خرداد ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۳۵:۲۳ ] [ lover ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی