هزاران افسانه

آموزش زبان با داستان هاي كودكانه صوتي انگليسي (audio storis for kids)

 

r669_w5.jpg

در عصر حاضر، ياد گرفتن زبان انگليسي يكي از مهارت‌هاي ضروري براي پيشرفت كردن در همه‌ي شغل‌ها و حرفه‌هاست. براي همين خيلي از افراد به دنبال بهترين راه براي آموزش ياد گرفتن زبان انگليسي به ساده‌ترين و موثرترين روش‌ها هستند.

به همين دليل، خيلي از والدين نيز به دنبال روش هاي كاربردي و جذاب آموزش زبان انگليسي به فرزندانشان هستند. درست است كه رفتن به كلاس زبان و ياد گرفتن زبان انگليسي به روش آكادميك يكي از راه‌هاي قديمي است كه خيلي از افراد از آن استفاده مي‌كنند، اما روش‌هاي بهتري هم در اين زمينه وجود دارد. اگر به دنبال يك راه ساده و در عين حال مفيد و سريع هستيد، گوش دادن به داستان هاي كودكانه صوتي را به شما پيشنهاد مي‌كنيم.

در ادامه مقاله با ما همراه باشيد تا مزايا ترفندهاي آموزش زبان به وسيله داستان هاي صوتي را با هم مرور كنيم.

سرعت پخش و لهجه گوينده در كنترل شماست

شما مي‌توانيد هر لهجه يا سرعتي كه مي‌خواهيد به آن گوش دهيد را انتخاب كنيد. آيا در درك افرادي كه لهجه انگليسي دارند مشكل داريد؟ مي‌توانيد براي تمرين به يك كتاب صوتي كه توسط يك انگليسي خوانده مي‌شود گوش دهيد. آيا مي‌خواهيد قبل از رفتن به آمريكا، نيويوركي‌ها را بهتر درك كنيد، كتاب‌هاي صوتي در اين زمينه انتخاب كنيد. كتاب‌هاي صوتي انواع مختلفي از صداها، لهجه‌ها و موضوعات براي انتخاب در اختيارتان قرار مي‌دهند.

امكان تكرار مجدد هر بخش را داريد

مي‌توانيد هر قسمت از كتاب را هر چند بار كه بخواهيد تكرار كنيد. ممكن است از اينكه بخواهيد از معلمتان چندين بار يك سوال را بپرسيد يا از او بخواهيد حرف خود را تكرار كند، بترسيد يا خجالت بكشيد، اما مي‌توانيد يك كتاب صوتي را بارها و بارها تكرار كنيد و مطمئن باشيد كه او هرگز شما از دست شما خسته نمي‌شود.

ميزان وقتي كه مي‌گذاريد كاملا انتخابي است

شما مي‌توانيد كتاب را به آرامي يا سريع پيش ببريد و هر چقدر كه مي‌خواهيد، وقت بگذاريد. مي‌توانيد فقط يك پاراگراف در روز گوش كنيد يا يك كتاب كامل را در چند ساعت بخوانيد. وقتي با يك شخص واقعي صحبت مي‌كنيد، نمي‌توانيد به او بگوييد كه فقط نيمي از داستان خود را امروز و بقيه را فردا به اشتراك بگذارد! اما مي‌توانيد يك كتاب صوتي را هر كجا كه مي‌خواهيد متوقف كنيد.

دسترسي آسان كتاب هاي صوتي

هر زمان كه بخواهيد مي‌توانيد به كتاب هاي صوتي گوش دهيد. شما مي‌توانيد در راه رفتن به محل كار يا مدرسه، در زمان استراحت يا حتي درست قبل از خواب به آن‌ها گوش دهيد. مثل اين است كه كسي قبل از خواب برايتان داستان بخواند.

بهترين روش براي آموزش انگليسي به كودكان

كودكان آموزش مستقيم به روش قديمي را دوست ندارند. براي اين كه به كودكان چيزي بياموزيد، بايد آن‌ها را سرگرم كنيد. داستان صوتي يكي از راه‌هاي سرگرم كردن آن‌هاست. هر شب براي فرزندتان يك كتاب صوتي بگذاريد و با هم به آن گوش دهيد. اگر فرزندتان الفباي انگليسي را بلد است، بهتر است كه همزمان به متن كتاب نگاه كنيد.

سري به وبسايت     بزنيد. كتاب هاي صوتي كودكانه انگليسي بسيار خوبي در آن پيدا خواهيد كرد.

افزايش دايره لغات

هر داستاني، حول موضوعي خاص مي‌گردد و به تبع، كلمات آن نيز، كلماتي هستند كه به آن موضوع مربوط مي‌شوند. به همين دليل اگر به دنبال تقويت زبان انگليسي‌تان در موضوعات خاصي هستيد، مي‌توانيد كتاب صوتي در همان زمينه انتخاب كنيد و كلمات آن را ياد بگيريد. بعد از مدتي خواهيد ديد كه سطح زبانتان در آن موضوع به شدت تقويت شده است.

چگونه به طور فعال به داستان هاي صوتي انگليسي گوش دهيم؟

با گوش دادن به كتاب هاي صوتي انگليسي، حتما ميزاني انگليسي ياد خواهيد گرفت، اما براي اين كه بيشترين ميزان استفاده را از آن‌ها ببريد، نكات زير را به خاطر داشته باشيد:

خواندن از روي متن را فراموش نكنيد

اگر نسخه‌اي از كتابي كه به آن گوش مي‌دهيد را داريد، همراه با صوت بخوانيد. خواندن همزمان باعث مي‌شود كاملاً روي كلمات تمركز كنيد. براي تمرين تلفظ، هر چند وقت يك‌بار ضبط را متوقف كنيد و آنچه را كه شنيده‌ايد با صداي بلند بخوانيد.

بحث و گفتگو راجع به كتاب معجزه مي‌كند

چقدر كتابي را كه گوش داديد خوب فهميديد؟ بهترين راه براي فهميدن اين موضوع اين است كه با ديگران در مورد آن صحبت كنيد. مي‌توانيد اين كار را با پيوستن به انجمن‌هاي آنلاين انجام دهيد. همچنين مي‌توانيد به يك باشگاه كتاب محلي بپيونديد و شخصاً درباره كتاب‌هايي كه مي‌خوانيد با مردم صحبت كنيد.

بيش از حد يادداشت بر نداريد

يكي از اشتباهاتي كه هنگام يادداشت برداري مي‌توانيد مرتكب شويد، نوشتن بيش از حد است. بنابراين در عوض، فقط چيزهايي را يادداشت كنيد كه بعداً وقتي به يادداشت‌هايتان نگاه مي‌كنيد به شما كمك مي‌كنند. كلمات و عباراتي را كه نمي‌دانيد بنويسيد.

يك بار گوش دادن كافي نيست

اولين باري كه گوش مي‌دهيد، براي درك داستان و كلمات گوش مي‌دهيد. پس از يك بار گوش دادن، كتاب صوتي را كنار بگذاريد و به يادداشت‌هاي خود نگاه كنيد. كلماتي را كه نمي‌دانستيد جستجو كنيد.

اكنون آماده گوش دادن دوباره هستيد و اين بار براي يادگيري گوش مي‌دهيد. اكنون كه فهميديد كلمات چه مي‌گويند، مي‌توانيد با دقت بيشتري به چيزهايي گوش دهيد كه بار اول متوجه آن نشده‌ايد، مانند نحوه استفاده از يك كلمه در جمله يا صداي خواننده هنگام استفاده از يك عبارت.

اگر مي‌خواهيد داستان را بفهميد، رويدادهاي مهم يا نام شخصيت‌ها را بنويسيد. اگر هر دو كلمه يك بار، كتاب صوتي خود را براي نوشتن متوقف مي‌كنيد، داريد بيش از حد مي‌نويسيد. گوش كنيد، ياد بگيريد و فقط مهم‌ترين چيزها را بنويسيد.

از آموخته‌هايتان حتما استفاده كنيد

تا به حال بايد چند كلمه، عبارت، تلفظ و موارد ديگر كه از كتاب صوتي ياد گرفته‌ايد را يادداشت كرده باشيد. پس با استفاده از آموخته‌هاي خود تمرين كنيد! از لغات جديد خود در مكالمات استفاده كنيد. در مورد مطالبي كه به تازگي خوانده‌ايد با يك دوست صحبت كنيد. تعجب خواهيد كرد كه چقدر از گوش دادن به يك كتاب صوتي، مطلب ياد گرفته‌ايد.

انتخاب بهترين كتاب هاي صوتي

وقتي كتاب صوتي را انتخاب مي‌كنيد، به دنبال چيزي باشيد كه از خواندن آن لذت ببريد. براي يافتن سطح خواندن خود، سعي كنيد به داستان هاي بزرگسالان گوش دهيد.

اگر درك آن خيلي سخت است، به جاي آن داستان‌هاي تخيلي بزرگسالان را بخوانيد. هنوز نمي‌توانيد دنبال كنيد؟ كتاب كودك را امتحان كنيد كتاب‌هاي صوتي كودكان ابزار يادگيري فوق‌العاده‌اي هستند، زيرا براي شنوندگاني كه ممكن است همه كلمات را ندانند، قابل درك هستند. اگر به دنبال منبع براي كتاب صوتي هستيد، روي لينك audio stories for kids كليك كنيد.

امتیاز:
بازدید:
برچسب: ،
موضوع:
[ ۲۵ شهريور ۱۴۰۲ ] [ ۰۶:۵۲:۵۰ ] [ lover ] [ نظرات (0) ]
[ ]
.: Weblog Themes By sitearia :.

درباره وبلاگ

نويسندگان
نظرسنجی
لینک های تبادلی
فاقد لینک
تبادل لینک اتوماتیک
لینک :
خبرنامه
عضویت لغو عضویت
پيوندهای روزانه
لينكي ثبت نشده است
پنل کاربری
نام کاربری :
پسورد :
عضویت
نام کاربری :
پسورد :
تکرار پسورد:
ایمیل :
نام اصلی :
آمار
امروز : ---
دیروز : ---
افراد آنلاین : 9
همه : ---
چت باکس
موضوعات وب
موضوعي ثبت نشده است
امکانات وب

سئو کار حرفه ای / خرید پیج اینستاگرام / باربری / دانلود نرم افزار اندروید  / شرکت خدمات نظافتی در مشهد / شرکت نظافت منزل و راه پله در مشهد / شرکت نظافت راه پله در مشهد / شرکت نظافت منزل در مشهد  /سایت ایرونی  / بازی اندروید  /  خدمات گرافیک آریا گستر  / فروش پیج آماده آریا گستر / نیازمندی های نظافتی / وکیل در مشهد / ارز دیجیتال / نیازمندی های قالیشویی / مبل شویی / املاک شمال  / آرد واحد تهران / فیزیوتراپی سیناطب / sell Instagram account safely / نیازمندی های گردشگری / نیازمندی های سالن زیبایی